A. Jefimov-železný maršál.
1. 5. 2011

Na sklonku války 2. 5. 1945 se odehrál jeden z posledních letů kapitána Jefimova. Podél silnice směřující z Melzaku do Brownsburgu se právě přesunuje německá tanková kolona, Jefimov se v čele své skupiny vrhá na svou kořist a po úspěšném boji, přivádí svůj tým beze ztrát zpět na základnu, na místě bitvy, zůstává v plamenech 6 tanků, 2 polní děla, 2 obrněné transportery, 4 nákladní vozy a 40 mrtvých vojáků a důstojníků.
Hrdina SSSR A. Jefimov vstoupil do války po studiu letecké školy v červenci 1942 jako 19-ti letý, stal se navigátorem a později velitelem pluku. Podstoupil 222 bojových letů, z toho 47 bylo průzkumných, podle oficiálních čísel, má na svém kontě nejvyšší počet zničených letadel, ze všech ruských pilotů, celkem 85 letounů Luftwaffe zničených na zemi, 7 letounů sestřelil ve vzdušných soubojích (s Luftwaffe se ve vzduchu střetl celkem 53-krát), tím dosáhl další prvenství, mezi piloty Il-2. Dále je třeba počítat velké množství zničené pozemní techniky při pozemních útocích.
Pilot Jefimov přijímá hlášení o technickém stavu svého stroje.
Malého Sašu, narozeného 6. 5. 1923, budoucího maršála letectva SSSR to už od dětství táhlo k letadlům, navzdory svému otci, který jej směroval k pokračování v rodinné tradici práce u železnice, si Alex prosadil únik "na oblohu". Saša se ve škole věnoval letecké modelařině, a na střední škole, po teoretickém výcviku absolvoval první plachtění. 18. 8. 1938 se mladý Jefimov na kluzáku C-4 poprvé zvedl do vzduchu. Po Vorošilovgradském klubu létání, přestoupil v květnu 1941 na stejnojmenou školu vojenských pilotů, kterou dokončil v těžkých časech v červenci 1942, následně byl okamžitě poslán na frontu ke 198. SHAP (součástí 233. SHAD), měl štěstí na zkušené bojové učitele a mohl tak plně rozvinout útočnou techniku na svém Il-2.
13. 7. 1943 jeho nepočetnou skupinu vracející se z mise, napadlo 13 Bf-110 a 4 Fw-190, v následném boji zemřel jeho velitel a učitel v boji kapitán Malinkin, Efimov se dokázal z boje vrátit a s sebou si přivezl svůj první "skalp" v podobě sestřelu Bf-110, ještě ten samý den byl jako 20-ti letý jmenován velitelem letky, později navigátorem a velitelem pluku (byl povýšen na kapitána). Často prováděl nebezpečný průzkum a přinášel zpět velmi cenné snímky, pod jeho vedením vyrostlo mnoho velmi úspěšných pilotů. Z boje se mnohdy vracel s velmi poškozeným letounem, ale nikdy nebyl sestřelen, ani nemusel provádět žádné vynucené přistání. První bojový let provedl na nádraží Osuga Kalinin a poslední bitvu absolvoval 5. 5. 1945 na baltský přístav Svinowjscie.
Maršál letectva A. Jefimov na vrcholu své úspěšné kariéry.
Po válce to Jefimov "dotáhl" až na samý "strop", v roce 1975 se stal maršálem letectva SSSR, velitelem vzdušných sil SSSR a náměstkem ministra obrany.
saldy
.
.
.
.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář