Palubní zaměřovač
10. 3. 2011
U prvních sérií byl do kabiny pilota instalován moderní kolimátor PBP-1b, zaměřovač byl záhy nahrazen mechanickým a pro Il-2 tolik charakteristickým VV-1, důvodů pro toto opatření bylo několik, ukázalo se, že pro převážně levelové bombardování je optický zaměřovač nevhodný a navíc zhoršuje pilotovi už tak mizerný výhled, naopak VV-1 disponoval jednoduchým systémem značek pro usnadnění odhadu při odhozu bomb, na čelním skle byla pro tento účel společně se zaměřovacím křížem zakreslena stupnice, součástí systému byla samozřejmě vnější muška, která se při střelbě vpřed protínala s křížem na čelním skle, někdy byla stupnice v podobě bílých příčných pruhů zakreslena i na přední kapotáži. PBP-1b navíc nejednou způsoboval těžká a smrtelná zranění v případě nouzového přistání. VV-1 představoval prakticky nulové náklady, pro ostřelování kolon palubními zbraněmi byl dostatečný a nutno připomenout, že rakety stejně vybočovaly od cíle i několik metrů.
Další "specialitou" šturmoviku, byla dělená čelní a boční pancéřovaná skla, byla to úprava pro potřeby bitevníku, v případě zásahu se "pavučina" zastavila na hranici plochy a menší plocha skel byla navíc odolnější, čelní sklo mělo pravděpodobně nepatrně menší vnitřní obvod, což snížilo při poškození možnost vniknutí do kabiny, spoje skel byly zřejmě spojeny nějakým vhodným typem lepidla.
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář